perjantai 30. toukokuuta 2008

Viisumihaastattelu? Check!

Sain vihdoin ne viisumikaavakkeet toimimaan niin että täyttö onnistui ja haastatteluaika on varattu. Ensi viikon torstaina käyn USA:n suurlähetystössä vastailemassa kysymyksiin ja antamassa sormenjälkeni arkistoitavaksi. Koska kaikki käy nyt kovin nopeasti (ja hyvä niin, sillä minä olen varsinainen Minulle kaikki nyt heti -ihminen) piti myös valokuvat käydä otattamassa heti eilen, jotta ehdin saada ne sitten torstaihin mennessä.

Lysti on kustantanut jo ihan mukavasti. Viisumista pitää maksaa lähemmäs 90 euroa (olikohan nyt tarkalleen 89,10,- ellen aivan väärin muista) ja viisumivalokuvien ottaminen kuvaamossa oli Helsingin hinnoilla keskustassa 58 euroa. Eep, ei ole halpaa tämäkään. Mutta en minä mitään valokuva-automaatin kuvia nyt kyllä tähän laita, riski niiden hylkäämisestä on aivan liian suuri. Toisaalta pitää muistaa, että minä en itse joudu maksamaan niitä suuria kuluja kuten lentolippuja. (Ja jos rehellisiä ollaan, niin nämäkin juoksevat kulut voin laskuttaa isältäni jos vain tohdin... Iskä jo kyseli että mitä nämä kustantaa, että hän laittaa mun tilille sitten... Pikkusisko går till USA, pappa betalar...)

Isäntäperheen kanssa ollaan viestitelty ja heidän nykyiseltä auppariltakin sain sähköpostia tossa hetki sitten. Kysyin myös valokuvista ja toistaiseksi saatte nyt olla ilman. Äitiä vähän huoletti kun ei ymmärrä kieltä ja kun netistä ne kuvat voi aina levitä minne sattuu. Täysin ymmärrettävä huoli tietenkin, sillä kaikenlainen kyseenalainen materiaali nyt netissä rehottaa aivan miten sattuu ja kuvia voidaan väärinkäyttää jos joku epämääräinen sekopää tähänkin blogiin vaan sattuu internetin syövereissä törmäämään.

Viikonlopun valmistujaisjuhlia kohti mennään. Jossain välissä pitäisi sitä pre-orientation -projektiakin alkaa väsäilemään. Ensi viikolla saa luvan olla sen vuoro.

Ei kommentteja: